söndag 13 december 2009

De svenskfientliga godhetsapostlarna



Barnmorskan Anna Venegas Rydmark har kämpat i 18 år för att papperslösa flyktingar ska få vård.
”Det värsta var nog deras rädsla för att söka vård.”

ÅRETS SVENSK

Juryn som utsåg henne

Anni-Frid Reuss (före detta Lyngstad ), popartist känd från Abba
Jan Eliasson , diplomat och politiker (S)
Helena Bergström , skådespelare
Stefan Einhorn , läkare och författare
Josef Fares , regissör och manusförfattare
Thomas Fogdö , föreläsare och författare, före detta utförsåkare
Carin Götblad , länspolismästare Stockholms län
Elisabeth Dahlin , generalsekreterare Rädda barnen
Christer Fuglesang , Sveriges förste man i rymden

Att utse en person till årets hjälte för att denna motarbetar
rättsmyndigheterna i Sverige och hjälper brottslingar, säger allt om
jurymedlemmarnas karaktär och begåvning. Det är förvånande att
Fuglesang ställer upp på detta. Men det mest anmärkningsvärda är att
polismästaren i Stockholm, Carin Götblad, är med och fattar beslutet
om att Anna Venegas Rydmark ska utses till årets hjälte.

Centern går från klarhet till klarhet. Nu vill de ge nyanlända invandrare jobb med 15.000-20-000 kronor i månaden i 6 månader. Vad händer med alla arbetslösa svenskar?

Våra företrädare i riksdagen håller på att byta ut svenska folket. Frågan är bara när svenskarna skall förstå detta.


>> Semesterbilder med familjen....
>>
>> Familjefoto.
>>
>> Till vänster min fru, i mitten min svärmor, till höger min svägerska,
>>
>> längst till vänster min syster och längst till höger min mor.
>>
>> Nej vänta, min mor är i mitten, längst till vänster är min fru,
>>
>> min svägerska var inte där den dagen, så till vänster var det nog min
>> kusin.
>>
>> Jäklar, nu kommer jag inte ihåg ifall min dotter var där också, i så fall
>> måste det vara hon som är till höger.
>>
>> Tror du att hon i mitten är min fru???


Låt oss skratta lite

Kul historia

Det var en liten grabb som sade till sin lärarinna att de fått kattungar hemma, och att alla är socialdemokrater. Den vänsterinriktade lärarinnan tyckte det var kul och sade till grabben att en socialdemokratisk politiker skulle besöka klassen nästa vecka. - Då kan du ju berätta om katterna för politikern, sade hon.

Nästa vecka kom politikern på besök men pojken sade ingenting. - Skulle du inte berätta för politikern här om dina katter? - Jo, sade då pojken, vi har fem kattungar hemma och alla är nationalister. - Nämen du sa ju tidigare att de var socialdemokrater, sade lärarinnan upprört.

- Jo, sade grabben, men nu har de öppnat ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.